tlayoyo Hola! En primer lloc, gràcies @tlayoyo per posar focus a la percepció externa i a la resta d'aspectes comunicatius, súper importants sempre.
tlayoyo Fairplayer es una eina tecnologica i dificil de usar
Aquesta observació em genera una mica de frustració. És un *dejá vu* del Fedivers i la tasca que hem anat fent des de Fedicat i La Furgo.
En aquest cas concret potser hem de treballar en sintetitzar de forma molt eficient l'explicació sobre l'ecosistema i posar ènfasi que l'oient no veu tota la capa de descentralització, veu un reproductor integrat amb un accent a les comunitats d'artistes (catàlegs). També identificar bé si la interlocució és una persona més oient, més artista (i per tant ha d'entendre bé la part de catàlegs) o una persona amb interès per la capa tècnica (podem deixar anar tota la cavalleria jajaja).
tlayoyo Fairplayer es algo por i para catalanes
Aquesta em sorprèn, així que hauríem de tenir clar el discurs. Hi ha dues capes, Fairplayer com a eina i Mistu com a implementació local de l'eina (local no vol dir només per a catalans, això és important. Jo vull cumbia feta a Barcelona a Mistu). Sobretot a la branca de Fairplayer, ens interessen les dues capes!
tlayoyo Fairplayers es algo que existirá en un futur i aun estem pensant que fem
Aquesta em sembla interessant. És veritat que culturalment hem après que fins que no hi ha un producte acabat no es llença. Però m'agrada pensar que l'anarquisme promou l'aprenentatge mitjançant l'acció i crec que és el que estem fent.
A nivell pràctic, potser hem de pensar en una integració millor de l'ús del Fairplayer mentre el comuniquem. Per exemple, si fem els vídeos sobre Fairplayer, utilitzar-ne música que s'hi trobi i al final visibilitar-ho. O als moviments utilitzar el Fairplayer per omplir espais entre activitats i al final comunicar que s'ha fet així.
txels Faiplayer és només per a Faircamp i penya del Fedivers
Bé, això ens ho hem buscat amb el nom, jajaja
txels Fairplayer és "fairplayer.band".
Això serà difícil d'evitar fins que no hi hagi més instàncies
txels Llavors, no vull interpretar les teves paraules i prefereixo que ho diguis tu, però suposo que tens en ment una altra idea de "promoció". En què estàs pensant?
Suposo que es refereix a tenir una estratègia més o menys coordinada de promoció.
Personalment, de moment jo promocionaria Fairplayer només a la gent que cregui que està predisposada a integrar la part politico-social i amb "una orella" oberta pel que fa a estils de música. Fairplayer ja és funcional (i tant!) però és molt jove i falten funcionalitats que molta gent pot esperar. A part, crec que hi ha un cert biaix a nivell d'estils i no hi ha una manera fàcil de filtrar sobre aquests estils (per exemple, el grup on participo Dèria pot ser dissonant per a alguna gent).
El que sí que faria de forma més general és utilitzar el Fairplayer per compartir música sense fer-ne promoció explícita (però sí promoció implícita). Si vull compartir amb algú alguna artista/disc/cançó que està al Fairplayer amb algú, ho faig des d'allà (enlloc de YT, Bandcamp, etc) sense comentar res del Fairplayer. I potser la persona pregunta "què és això?!". Moment per la promo.
Aquesta actitud em ve una mica de l'experiència de comunicar el Fedivers. Reptes i frustracions germanes…
txels Llavors s'enduen la impressió que fem purament trobades de debat i llavors flipen quan els ensenyo que en menys de 30 segons ja tenen l'aplicació instal.lada al mòbil i funciona.
Crec que si plantegem les trobades com:
primer, discussió de problemàtiques
segon, presentació de solucions (existents o en marxa) - i aquí les demos, falques, instalpartis etc.
…tothom marxa amb el bon gust de boca i motivació que estem fent coses (i les que volen se les emporten posades).
Això em fa pensar que no donem prou importància a l'acompanyament tècnic durant els moviments. Potser podria ser un aprenentatge i dedicar un espai a ajudar a les persones que vulguin experimentar amb el Fairplayer o amb l'àgora de participació. Ho vam plantejar per la tancada interna, però potser seria interessant per a la oberta.
Sofi Siiii en Víctor també m'ho va dir! És molt bona idea. Videos i tutorials i més art, coincideixo
Crec que vídeos curts sobre què és el Fairplayer i quines funcionalitats hi ha seria súper interessant a nivell comunicatiu. Que la gent els veiés abans de venir als moviments segurament faria que hi tinguessin més interesès i expectatives.